Можу впевнено сказати, що на даний час товарна контрабанда в Україну зупинена.
Нам дозволили досягти цього чотири фактори: достовірність декларування;
удосконалення кадрової складової; застосування єдиних умов роботи для всіх
суб’єктів ЗЕД в усіх митних органах; а також різке підвищення відповідальності
митників за здійснені правопорушення (до кримінальної)», — сказав Перший
заступник Голови Служби Олександр Дороховський,
розпочинаючи прес-конференцію 15 квітня.
Держава вже отримала перші вагомі
результати: змінилась структура імпорту, в ній з’явилися такі позиції як брендовий одяг, дорогі аксесуари, годинники, які досі
офіційно не ввозилися. А також значно зросла кількість окремих груп товарів
(наприклад, продовольчої групи — на 14%). При зменшенні імпорту на 13% суми
податків з нього виросли на 9%. Середня вартість цього імпорту збільшилася на
26%. Середньоденні надходження платежів до бюджету зросли на 30% та склали
більше ніж 330 млн. грн. Це стало результатом ефективної роботи по контролю за
достовірністю декларування. «Ми не будемо оформлювати італійське взуття як
гумові китайські галоші, — зазначив Олександр Дороховський, — достовірність декларування буде незмінною
вимогою Служби».
Причиною зниження обсягів імпорту,
на думку керівництва Служби, є вичікувальна позиція, яку на сьогодні зайняв
бізнес. Ця ситуація характерна для всіх регіонів, але особливо яскраво вона
проявляється в Одесі. Якщо у І кварталі цього року в середньому за добу
оформлювалося 180 контейнерів — і це враховуючи різдвяні канікули, коли
спостерігається найнижча активність імпортерів, — то в квітні цей показник
зменшився на 30% та склав 120 контейнерів.
Держмитслужба України фіксує
позитивну динаміку — збільшення фінансових показників від оформлення контейнерів
у порівнянні до березня поточного року:
-
збільшення
середнього рівня митної вартості 1 контейнеру на 20% та
на 24% за квітень поточного року;
-
збільшено
середній рівень податкового навантаження на 1 контейнер
на 25% та на 30,5% за квітень 2010 року;
-
збільшено
податкове навантаження з однієї тони в контейнерах на 33,6% та на 34,5% за квітень 2010 року.
Безпосередній вплив на зазначену
динаміку мають зміни у номенклатурі вантажів, що пов’язано, насамперед, зі
збільшенням оформлень товарів легкої промисловості (як приклад, протягом квітня
2010 року оформлюються контейнери з одягом та взуттям за рівнем податкового
навантаження 200-236 тис. грн. на один
контейнер).
«Бізнес повинен заробляти, а не
красти. Ми всіляко сприяємо легальному бізнесу», — підкреслив Олександр Дороховський, — повинна змінитися психологія і митника, і
бізнесмена».
Прикладом тому є оформлення
теплоходів в Одесі: якщо раніше з одного теплоходу до бюджету надходили 500 тис.
грн., то зараз — 5 млн. грн.
Директор Департаменту митної
вартості та класифікації Сергій Сьомка зазначив:
«Митна служба не допустить жодного суб’єктивізму у питаннях формування митної
вартості товарів як основи для оподаткування. Сьогодні ми користуємося різними
джерелами для визначення її рівня. З-поміж інших джерел — угоди про інформаційне
співробітництво з окремими асоціаціями виробників та імпортерів. Як правило,
вони мають інформацію про дійсну ціну своїх товарів і в нас немає підстав їм не
довіряти».
За проміжок часу, про який ідеться,
Митній службі вдалося вивести з тіні митну вартість окремих товарів, наприклад,
жіночі костюми, чоловічі піджаки, велосипеди (які традиційно оформлюються у цей
сезон), деякі брендові торгові марки.
Підсумовуючи, Сергій Сьомка підкреслив, що багатовекторна легалізація імпорту
товарів забезпечить дотримання прав вітчизняних споживачів на якісні
товари.
|